"Překroč hranice. Stejně jako historii netvoří pouze jediný den, i my, Mizuno, směřujeme k dokonalosti krok za krokem tak, abychom nabídli ty nejlepší produkty a podporu všem sportovcům a každému, kdo se rozhodl pracovat na svém lepším já.
Neustálým bořením svých hranic bez ohledu na okolnosti, zjistíte, že neexistuje žádný limit, který byste nedokázali překonat. Slogan #Reachbeyond vychází z pěti hlavních hodnot: důvěryhodnost, inovace, výkon, inspirativnost a vášeň. Tato filozofie má všechny sportovce motivovat v jejich úsilí být stále lepším, dosahovat svých cílů a mnohem víc.
Cílem značky Mizuno je pomoci každému, kdo chce sportovat, na jeho cestě ke stále lepším sportovním výkonům. Se silnou touhou inovovat a přispívat společnosti prostřednictvím rozvoje sportovních potřeb se snaží budovat značku, která se potkává s jejich klíčovými hodnotami a cíli.
Perla v oboru nejen běžeckých bot a oblečení, jejíž počátky sahají až do roku 1906, kde v Japonské Osace tuto společnost založili dva bratři, Rihachi a Rizo. Jejich hnacím motorem byla silná víra, že je to vášeň pro sport, ať už na jakékoliv úrovni, co každého z nás ponouká neustále překračovat hranice svých možností.
Prvotním impulsem k založení výroby byl pro bratry americký baseball, který si oblíbili natolik, že se rozhodli povědomí o tomto sportu rozšířit i doma, v Japonsku.
Mizuno tak v roce 1907 začalo výrobou baseballového oblečení a dalšího sportovního oblečení na objednávku.
V roce 1910 si bratři otevřeli v Osace kamenný obchod a vyrazili na trh s prvními baseballovými botami. O dva roky později byla otevřena další pobočka v Tokiu.
V roce 1913 rozšířilo Mizuno výrobu o baseballové pálky a rukavice, které milovník baseballu, Rihachi Mizuno sám navrhl a na jejich výrobě spolupracoval se zkušenými řemeslníky.
Mizuno se zasadilo o bohatou kulturu baseballu v Japonsku. Prvním zásadním krokem bylo pořádání mistrovství studentské asociace v baseballu, které položilo základní kámen současného letního národního mistrovství středních škol a dalších podobných sportovních klání.
V tentýž rok byla otevřena továrna na výrobu sportovního vybavení. Tato byla pouze první vlaštovkou v řadě dalších, které následovaly.
Mizuno si může připsat i další zásluhu v baseballu a to tím, že volalo po závazné standardizaci baseballových míčků, úspěšně.
I nadále Mizuno udávalo trendy v Japonsku, trendy ve sportovní módě. Přišli na trh s novinkami jako navlékací svetry, polo trička, běžecké kalhoty, aj.
V roce 1920 se například ony navlékací svetry staly megahitem poté, co v nich na mistrovství v baseballu do Tokia dorazil americký národní baseballový tým.
Výroba produktů se prolínala napříč různými sporty. Po baseballu se Mizuno začalo realizovat i ve světě lyží a golfu. Začala výroba golfových holí a vlastní řady lyží. Započala tak i spolupráce Mizuna se švédskou společností Sandström Ski.
Nejprve si takové lyže mohli v Japonsku dovolit pouze bohatí, ale po 2. sv. válce se Mizuno opřelo do výzkumu a vývoje sportovních produktů a přistoupilo k jiným výrobním prostředkům a částečné mechanizaci, čímž výrobu zlevnilo a přispělo tak ke zvýšení počtu lyžařů. Také založilo několik amatérských lyžařských klubů. V neposlední řadě pak v nadcházejících letech iniciovalo 1. lyžařský kurz pro ženy, jehož cílem bylo zvýšit počet lyžařek.
V roce 1928 se Mizuno pustilo do oblasti fotbalu. Tím se začalo udávat dosti jiné tempo růstu této firmy. Od prvních modelů vyrobených z kůže a osazených těžkými kovovými kolíky ušlo Mizuno dlouhou cestu až k dnešním modelům, které používá a doporučuje mnoho špičkových sportovců. (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mizuno_sponsorships)
V roce 1934 došlo k dalšímu průlomu ve světě baseballu. V té době hráči používali stejný typ rukavic bez ohledu na pozici. Společnost Mizuno věnovala pozornost pohybům v baseballu, které vyžadují různé způsoby chytání míčku v závislosti na pozici, kterou v poli hrají, a jako první na světě vyvinula rukavici pro chytače a hráče na první metě se zaměřením na to, jak hráči na těchto pozicích chytají míček.
Byl to také rok, kdy Mizuno začalo více navazovat vztahy s koncovými zákazníky a vydalo svůj první Mizuno shop magazín.
Fantazie bratrů Mizuno neznala mezí a ku příležitosti 30. výročí založení firmy spustili výrobu kluzáků. V následujících letech čelili ve vývoji mnoha výzvám až se jim nakonec podařilo uskutečnit zdařilý zkušební let. V roce 1940 pak jejich letoun 301 Soarer vytvořil nový japonský rekord ve výšce a délce letu.
V roce 1938 společnost založila vědeckou laboratoř Select, která je do dnešního dne oddělením vývoje produktů a nových technologií. Ve stejném roce si Mizuno otevřelo obchody také v pěti čínských městech včetně Pekingu. Od té doby do dnešního dne se jejich působnost rozšířila z asie do Evropy i Ameriky.
Po 2. sv. válce, kdy byla nouze o výrobní komponenty, jako byla například kůže, ze které se do té doby vyráběly baseballové rukavice, začalo Mizuno vyrábět rukavice z textilu v silné víře, že i taková rukavice postačí. To bylo založeno na myšlence, že Japonsko je po válce v temném období, kdy je síla sportu potřeba víc než kdy jindy.
V dalším roce zahájilo Mizuno výrobu prototypu tenisové rakety a o rok později rozjelo výrobu. Na počátku 50. let pak došlo k pokroku ve vývoji materiálů a to nejen konvenčního dřeva, ale také plastu vyztuženého vlákny (FRP), tedy sklolaminátu.
Rozkvět po válce vzal za své a v roce 1950 vznikla síť distributorů značky Mizuno. Od té doby získal Rihachi Mizuno několik významných ocenění v oblasti obchodu i sportu.
Po roce 1965 se Mizuno opřelo do výroby vybavení pro golfisty, uspořádalo svůj 1. golfový turnaj, otevřelo jednu z největších golfových fabrik na světě a docílilo toho, že v roce 77 jejich golfová hůl s názvem "Grand Monarch" vstoupila do Americké Golfové Síně Slávy stejně jako Mizuno Golfový Klub.
V roce 1970 zakladatel, Rihachi Mizuno, zemřel. Dle přání uvedeného v jeho závěti byla založena Mizuno Asociace Pro Podporu Sportu. Od té doby se společnost nepřetržitě dědí z otce na syna a v čele tak stále stojí člen rodiny Mizuno.
Rok 1972 byl tím rokem, kdy se značka Mizuno začala více soustředit na sportovní obuv. Vyrazila na trh s řadou bot M-Line, které pokrývaly všechny potřeby od sportovních po boty pro každodenní použití. Tyto vzbudily ohlas po celém světě. V roce 1975 pak Mizuno uvedlo novou vylepšenou řadu M-line s dokonalejším tvarem M.
V roce 1978 započalo Mizuno pořádat semináře pro sportovce 1. ligy. a ještě více se tak angažovat v dění ve sportu.
V roce 1980 se Mizuno více obouvá do světa fotbalu, respektive začíná obouvat svět fotbalu. Uvádí na trh nové kopačky, které vyvinulo ve svých laboratořích Select, kdy se opět věnovalo individuálním potřebám sportovců. Boty tak zajišťují větší komfort, lépe reagují na specifické pohyby fotbalistů a pomáhají jim tak k podání lepších výkonů.
V roce 1981 přišla značka Mizuno s novým logem, které nahradilo původní "M". Tento znak vyjadřuje "oběžnou dráhu planety". Pro svůj tvar nese název "RunBird". Nyní je firemním logem společnosti Mizuno a nese zásadní roli jako symbol značky společnosti.
Model Runbird, který vychází z japonského pojetí univerzálního přístupu ke sportu s neomezeným prostorem a energií, pomohl upevnit pozici značky Mizuno jako lídra v oboru.
Myšlenka prezidenta společnosti Kenjiro Mizuna, která ho inspirovala k výběru tohoto loga: "Stejně jako je nekonečný vesmír a neomezená energie obíhajících planet, chci, aby se emocionální vzrušení ze sportu nadále rozšiřovalo za všechny hranice."
O rok později Mizuno uvedlo na trh jako první na světě golfové hole s karbonovou hlavou a v roce 90 se společnost Mizuno stala prvním výrobcem na světě, který vyvinul a uvedl na trh golfové hole s titanovou hlavou.
Následovalo vylepšení tenisové rakety a výroba šestiprsté baseballové rukavice, kterou tak bylo možno používat na obě ruce díky zdvojenému otvoru pro palec. Pozdějším modelem byla rukavice Mizuno Pro. Ta byla chválena jako rukavice, která se nejvíce blíží lidské ruce a nejvěrněji zachycuje její základní pohyby. To byl výsledek práce vývojářů, kteří vytvořili co nejpřirozenější tvar ruky ze vzorků rukou mnoha tehdejších aktivních hráčů a navrhli rukavici pomocí podrobných výpočtů.
V roce 1987 začala výroba Mizuno sportovního oblečení také ve Spojených státech.
Znaky pro název společnosti se ustálily na “ ミズノ ”, což znamená "Mizuno" psáno písmem katakana.
Do povědomí se značka Mizuno dostávala roky. Veliký úspěch na ni vrhl světlo v roce 1991, kdy v botách této značky vznikl nový světový rekord v běhu na 100 metrů v Tokiu. Tím se splnil sen nejen samotného atleta, ale všech vývojářů, kteří do společnosti s vidinou vytvoření takové boty vstoupili.
V roce 1991 Společnost Mizuno zahajuje "globální aktivitu na ochranu životního prostředí" s názvem Crew21 (Conservation of Resources and Environmental Wave21), protože si přeje být platným obyvatelem naší planety Země a provádět aktivity na ochranu zdrojů a životního prostředí.
Tehdy tak začaly aktivity společnosti zaměřené na realizaci udržitelného světa.
Mizuno od té doby ještě intenzivněji pracuje na vývoji nových technologií.
V dalších letech vyvíjí například 9ti bodové baseballové kopačky nebo běžecké boty s vylepšenou funkčností přední části chodidla.
V roce 1997 přichází se svou vlnitou deskou nazvanou "Mizuno Wave", která překonala dva protichůdné požadavky: tlumení a stabilitu.
Dnes jsou běžecké boty "Wave Rider", které tuto desku využívají, jednou z charakteristických řad bot Mizuno.
Kromě technologie Mizuno Wave přichází společnost s mnoha dalšími. Za všechny je možno uvést například Breath Thermo nebo Ice Touch.
Společnost dál pokračuje ve výzkumu a vývoji lepších a funkčnějších materiálů jak pro sportovní oblečení a obuv tak pro sportovní vybavení.
V roce 2007 uvádí Mizuno "Infinity Wave" ta plní funkčnost Mizuno Wave v maximální míře díky zmenšení objemu pěny uprostřed podrážky.
Podstatně zlepšuje tlumení, stabilitu a zabraňuje jindy tak snadné ztrátě pružnosti obuvi.
Mizuno má již po roce 2000 také svůj vlastní atletický klub a plavecký tým.
Dokonce pro baseball vyrobilo i umělý trávník. Aktivit, ve kterých se společnost angažuje, je nespočet.
V roce 2016 vzniká nová kategorie pro trh sportovního oblečení pro volný čas "Sportstyle"
Byla uvedena na trh jako módní tenisky s funkcemi, kvalitou a příběhy nasbíranými za historii společnosti Mizuno.
Začínala jako 2 kolekce: "RB Collection", která používala značku RB ("Runbird"), a "M-Line", která používala řadu obuvi ze 70. let.
"M-Line" se v roce 2021 přejmenovala na "MLC".
Mizuno má opravdu všestranný záběr.
V roce 2018 se například pustilo do vývoje a výroby cvičebních a zdravotních pomůcek, které jsou ovšem vyvíjeny tak,
aby krásně zapadly do interiéru bytu jako vkusný doplněk. Tato řada se jmenuje "Mizuno Healthy Interior"
Jednou z novějších technologií, kterou se může Mizuno pochlubit je "Dry Aeroflow" z roku 2019, kdy společnost věnovala zvláštní pozornost vrstvám potu, které snižují prodyšnost látky a způsobují nepohodlí.
I během promáčení potem je zachována úroveň výkonu a pohodlí tím, že se zabrání tvorbě filmů potu, aby byla zachována prodyšnost.
Tento materiál je přijat jako materiál pro sportovní oblečení, které obléká řada vrcholových sportovců.
Během roku 2020, ač jako zbytek světa zmítána epidemií Covid-19, společnost Mizuno vyvíjela další a další technologie, které sportovcům ulehčují život.
Za zmínku stojí "Mizuno Enerzy", technologie použitá v nově nastupujícím typu boty Mizuno Wave Rider 25.
Od roku 2021 společnost Mizuno urychlila aktivity v oblasti udržitelnosti na celém světě a zaměřila se na zlepšení svého podnikání
prostřednictvím řešení sociálních problémů s cílem dosáhnout udržitelného světa.
Jedním z kroků k větší udržitelnosti bylo například zavedení užívání recyklovaného papíru pro krabice na boty.
V rámci udržitelnosti byly všechny kategorie krabic na boty na světě nahrazeny krabicemi ze 100% recyklovaného papíru.
Cílem společnosti Mizuno je stát se do roku 2050 uhlíkově neutrální. Hledá proto inovativní materiály, například na rostlinné bázi, při jejichž použití zmírní uhlíkovou stopu a navíc za každý prodaný pár bot vysadí 2 stromy, aby kompenzovala dopad na planetu.
V roce 2022 byl vyvinut nový materiál s názvem "Pure Hyper". Snadno se z něj odstraňují skvrny a potlačuje nárůst bakterií na vláknech, které jsou příčinou zápachu.
Rok 2022 je také rokem, kdy společnost Mizuno uvedla do provozu nové inovační centrum "MIZUNO ENGINE" s vidinou posílit svoje výzkumné a vývojové kapacity.
Vznikl tak nový prostor, kde se sdružují speciální zařízení pro měření a testování a můžeme se tak těšit na další nové technologie, které naše sportovní zážitky opět
posunou o kus dál.
Cílem společnosti Mizuno bylo a nadále je stát se jedničkou ve všech ohledech, včetně funkčnosti, kvality a materiálu.
Mizuno - #Reachbeyond